september 2014
ma
di
wo
do
vr
za
zo
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
Brussels Coach Café: communiceren voor slimme dummies
Ook als je aan communiceren een broertje dood hebt, kan je met een paar gerichte insteken heel ver geraken. Met de 30 jaar ervaring van Frank Van Oss, samengevat in een paar gouden regels, kan je net geen wonderen verrichten. De rest is oefenen ...
17
18
19
Boekbabbel
Babbelen over boeken. Dat doen we 1 keer in de maand. Centraal staat natuurlijk het boek! Maar we willen vooral een bruisende en behaaglijke plek zijn waar mensen van gedachten wisselen over boeken en andere dingen des levens.
20
21
AYAY! café: verkeersveiligheid
Verkeersveiligheid is een zaak van iedereen, in de eerste plaats van het beleid. Maar als fietser kan je ook zelf een statement maken. Kom naar dit AYAY café en verzin, geïnspireerd door fietsblogger Stijn én samen met ons nog meer acties om de fiets de plaats te geven die het verdient.
22
Salon souvenir: een betere toekomst?
Onderwijs is de springplak bij uitstek naar een beter leven. Hoe kijkt een generatie, die vooral kwam om te werken, hiernaar? Was er ruimte voor bijscholing? Werd dit gemist? Kozen zij een hogere opleiding voor hun kinderen of liever een praktische opleiding die ook in Marokko kon dienen?
23
24
25
26
27
28
29
30

Werkwijze

We werken steeds met creatieve methodieken en ervaren trainers.
Het leren staat centraal. Hoe we dat leren zien, vertellen we je graag.

 

  • We leren nieuwe vaardigheden en versterken de bestaande

We vertrekken steeds van wat je kent, kunt en weet. We stimuleren je om die kwaliteiten en vaardigheden die je al bezit scherp te krijgen, te oefenen en te verbeteren. We bieden je ook de kans te experimenteren met nieuwe vaardigheden in een veilige setting.

  • We leren in groep

Alle vaardigheden gaan over de interactie tussen jou en de ander. Daarom trainen we ze ook in groep. Bovendien leer je jezelf beter kennen dankzij het contact met de ander en leer je  van elkaars ervaringen. We werken afwisselend met individuele opdrachten of in groepjes. Dit alles aangepast aan de groep en met respect voor ieders ritme.

  • We leren vanuit ervaring en vertrekkend vanuit een dagelijkse realiteit

Leren is voor ons geen abstract begrip maar iets wat je doet met de beide voeten op de grond, in de dagdagelijks realiteit. We werken daarom steeds met voorbeelden uit het dagelijks leven van de deelnemers en oefenen reële situaties. Eigen ervaringen zijn steeds het uitgangspunt.

  • We leren vanuit een intercultureel perspectief

We gaan constructief om met diversiteit. We zien het verschil tussen mensen en culturen als een bron van rijkdom.

  • We leren vanuit een holistisch mensbeeld

We bekijken een mens als een geheel: lichaam en geest, denken en voelen, stilstaan en bewegen, inzicht en motivatie. We geloven dat niets op zichzelf staat maar dat er een permanente wisselwerking is tussen denken-voelen-gedrag.

 

Citizenne is als organisatie deskundig in het creëren van optimale leeromgevingen.
Om zo’n optimale leeromgeving steeds te garanderen, zijn de volgende (voor)waarden essentieel:


- Er is een veilige setting, een aangename en rustige plaats, met ervaren trainers.
- Aanwezigen nemen vrijwillig en op eigen tempo deel. Niets moet. We nodigen de deelnemers uit hun eigen grenzen aan te voelen en aan te geven.
- Alle deelnemers en begeleider zijn gelijkwaardig.
- We maken duidelijke afspraken. Waarden als vertrouwen, respect voor de ander en respect voor het verschil zijn onze vertrekbasis.
- We werken flexibel met de situaties en ervaringen die de deelnemers bezighouden.